Proč je důležité umění efektivní komunikace
V mezilidském kontaktu není možné nekomunikovat! Můžete přestat poslouchat, můžete odejít z místnosti a pro přítomné je toto Vaše chování sdělením o Vašem nezájmu, únavě nebo o jiném důležitém úkolu, který musíte vyřešit. Protože vždy, když se nějak chováme, něco děláme, něco říkáme či neříkáme, vždy komunikujeme!
Komunikační dovednosti zasahují do pracovního i osobního života. Firmy hledají člověka, který umí jednat s lidmi. Toto „umění“ je dosti složitá dovednost. Znamená však dobrý vklad pro úspěch v životě a práci.
Komunikačním dovednostem se můžete naučit
Komunikačním dovednostem, přesvědčivému projevu, sebeprezentace a dalšímu se můžete naučit. Teoretický výklad nebo studium podkladů na internetu Vám však dovednosti nezvýší. Je potřeba je trénovat. K tréninku dovedností můžete využít zkušenostní workshopy Školy manažerského rozvoje.
Výhodou workshopů Školy manažerského rozvoje je to, že jsou organizovány v odpoledních hodinách, jsou vedeny zkušenými lektory, mají tréninkový charakter, takže si odnesete praktické dovednosti ihned využitelné v praxi.
Můžete vybírat z nabídky aktuálních kurzů jako jsou Prezentační dovednosti a přesvědčivý projev, Sebeprezentace u pracovních pohovorů a Asetivita pro každý den.
Komunikační dovednosti minimalizují nedorozumnění
K řadě nedorozumění a problémů mezi lidmi dochází díky špatně fungující komunikaci a to zejména proto, že se lidé vyjadřují nejasně, neříkají vše, co je důležité, mluví málo nebo naopak moc, ale neříkají to podstatné.
Lidé s dobrými komunikačními dovednostmi dokáží sledovat to, co jim druhý říká, umí naslouchat (nejen poslouchat), dávají druhým prostor k vyjádření jejich názorů a sami jsou schopni předávat potřebné informace.