Kurz koučování

  • Vzdělávání |
  • Kurz koučování |
  • Obsah kurzu koučování
  • Solution coaching

    Solution coaching zahrnuje 50 výukových hodin, tj. 5 vyučovacích dní:

    1. Základní principy integrativního koučinku (9.9.2016 Brno, 11.11.2016 Ostrava)
    2. Struktura vedení koučovacího rozhovoru (10.9.2016 Brno, 12.11.2016 Ostrava)
    3. Systemický koučink (21.10.2016 Brno, 6.1.2017 Ostrava)
    4. Techniky systemického koučování a vedení na řešení zaměřeného rozhovoru (22.10.2016, 7.1.2017 Ostrava)
    5. Koučování inspirované M.H.Ericksonem (25.11.2016 Brno, 3.2.2017 Ostrava)

    Tento blok patří do základu výcviku v Integrativním koučinku.

    Kurz vede: PhDr. Sylvie Navarová (1.-4.den) a PhDr. Jana Zouharová, Ph.D. (5.den)

    Jednotlivé kurzy lze zakoupit samostatně. 

    Integrativní koučink foto

    nahoru

    Teoretická východiska systemického koučinku

    Systemický koučink vychází ze systemického přístupu v práci s lidmi (sociální práce, psychoterapie, poradenství, management apod.). Je stylem myšlení na řešení orientovaným. Tento styl myšlení se rozšířil ve druhé polovině 20. století. Systemický přístup přistupuje ke světu jako neobjektivnímu, neexistuje objektivní realita (lidské poznání je jako biologický fenomén podmíněno vnitřní strukturou organizmu a jako takové na podněty reaguje – vidí to, co vidí, slyší a chápe to, co slyší a chápe. Každý to má jinak. Naopak systemický přístup připouští mnoho úhlů pohledů, mnoho pravd. Základní principy systemického přístupu jsou:

    • Lidi nelze libovolně řídit, měnit, učit. Lidí jsou komplexní, neprůhledné a nedefinovatelné bytosti.
    • Přímá intervence není možná.
    • Zvnějšku lze pouze podněcovat. Systém (člověk) si sám vybírá, který vnější vliv pro něho bude podnětem a jak na něj zareaguje.
    • reakci nerozhoduje kvalita podnětu, ale vnitřní struktura systému (člověka).
    • Historií mnoho interakcí dochází ke sbližování, vylaďování a kalibraci struktur na sebe navzájem – tím vzniká zdání objektivity mezilidské komunikace.

    Odtud vychází etický požadavek systemického přístupu: Respektuj rozmanitost individuálních světů a respektuj druhého jako sobě rovného.

    nahoru

    Všímavý koučink

    Kurz zahrnuje 50 hodin výuky, tj. 5 výukových dní:

    1.-3. den: Metoda 7 hlasů dle Douga Sielbeeho

    4.-5.den: Seberozvojové strategie kouče

    Blok Všímavý koučink patří do základu výcviku v Integrativním koučinku.

    Kurz vede: Mgr. Jana Mynářová

    Všímavý koučink

    nahoru

    Teoretická východiska všímavého koučinku

    Všímavý koučink, psychoterapeutické metody práce s klienty, které využívají všímavost, a psychologický výzkum na toto téma zaznamenávají velký rozmach v zahraničí v posledních 20ti letech. Koncept všímavosti má své kořeny v buddhistické psychologii Abhidhammy. "Abhidhamma jako psychologický systém vychází jen z toho, že vidíme, slyšíme, čicháme, chutnáme, hmatáme a jsme schopni to viděné, slyšené atd. uvést v mysli do vztahů, a že každý prožitek cítíme příjemně, neutrálně či nepříjemně. Tato fakta představují empirickou základnu abhidhammické psychologie, která vlastně není teorií v běžném smyslu slova, ale je spíše fenomenografickým modelem", píše Frýba (1991, str. 25).

    Přesto je všímavý koučink (v anglicky mluvícím světě "the mindful coaching") v našich podmínkách něčím zcela novým. Jedním z hlavních zdrojů, ze kterých zde vycházíme, je práce kouče a autora knih The Mindful Coach a Presence-Based Coaching Douga Silsbeeho, který žije v Severní Karolíně a jako kouč působil po celém světě. Ve své praxi kouče používá vlastní koncept sedmi Hlasů, který má pohodlné praktické využití a lze jej jednoduše aplikovat. Tato práce v rovině teoretické, a výcvik ve všímavém koučinku v rovině praktické, si kladou za cíl skloubit dosavadní terapeutické metody práce s všímavostí s aktuálními zahraničními trendy.

    nahoru

    Manažerský koučink

    Manažerský koučink v praxi je dvoudenní kurz - 20 vyučovacích hodin, který obsahuje:

    1. Koučování dle GROW
    2. Charakteristika koučování ve vedení a příležitosti ke koučování ve vedení
    3. Rozhodování
    4. Efektivní řízení projektů
    5. Trénink koučování dle GROW

    Tento blok je volitelným kurzem Integrativního koučinku.

    Kurz vede: PhDr. Jana Zouharová, Ph.D.

    Kurz lze zakoupit samostatně. Další info zde 

    Foto ze semináře manažerského koučinku

    nahoru

    Teoretická východiska manažerského koučinku

    Nejčastější a nejznámější užití slova kouč či koučování je samozřejmě v oblasti sportu. Právě odtud jej do firemního prostředí před více než třiceti lety přenesl Timothy Gallwey.

    Vznik koučování jako profese můžeme umístit do USA koncem 80. let minulého století. Za zakladatele koučinku v podnikatelské sféře jsou pokládáni Timothy Gallwey a Sir John Whitmore. Původně se oba věnovali sportu, odkud nové způsoby učení přenesli do pracovního prostředí.

    Timothy Gallwey, původním povolání tenista a trenér, je tvůrcem uznávané metody zvyšující profesní a osobní výkonnost lidí, kterou nazývá Inner Game (vnitřní hra).

    Sir John Whitmore, bývalý automobilový závodník, je držitelem titulu Sir právě za činnost v koučinku. Je autorem metody GROW. Společně s Timothy Gallweyem založil firmu Inner Game Ltd., která významně obohatila nové přístupy vedení lidí ve sportu a v manažerském výcviku. I pro české kouče jsou jejich knihy, Koučování J. Whitmora a Tajemství vysoké pracovní výkonnosti T. Gallweye, jedněmi z klíčových učebnic koučování. Můžeme také dodat, že J. Whitmore je viceprezidentem Association for Coaching, předsedou Institute of Human Excellence, místopředsedou European Mentoring and Coaching Council, International Coach Federation 2007 ICF President's Award.

    nahoru

    Týmový koučink ve skupině

    Jednodenní kurz týmového koučování, tj. 10 vyučovacích hodin, zahrnuje:

    1. Co je to tým a co je skupina a jak s nimi pracujeme
    2. Využití technik pro práci s týmem (GROW, kolo rovnovány, Disney strategy, škála a další)
    3. Další techniky pro práci s týmem (SWOT, důležité x naléhavé)
    4. Práce s koučovacími kartami v týmu
    5. Mentální mapování

    Tento blok je volitelným kurzem Integrativního koučinku.

    Kurz vede: PhDr. Sylvie Navarová nebo PhDr. Jana Zouharová, Ph.D.

    nahoru

    Koučink specifických skupin

    Jednodenní kurz (9.2.2014), tj. 10 vyučovacích hodin zaměřený na poznání specifik uplatnění koučinku u:

    • nemotivovaných klientů
    • klientů žádájích nasměrování do budoucna

    Součástí kurzu je práce s předsudky, stereotypy.

    Tento blok je volitelným kurzem Integrativního koučinku.

    Vede: PhDr. Sylvie Navarová

    Koučink specifických skupin

    nahoru

    Skupinová supervize v kurzu koučování

    Skupinová supervize v délce 30 hodin (3 výukové dny) slouží k reflexi profesionální práce kouče a rozvoji koučovacích dovedností.

    Účastníci kurzu koučování prezentují svou práci (audio, video záznamy) a lektor podává zpětnou vazbu. Všichni společně hledají možnosti zlepšení koučovací práce a stanovení dalšího postupu vedení rozhovoru.

    Supervize tvoří v kurzu koučování důležitý základ pro profesionalizaci budoucích koučů.

    nahoru

    Individuální supervize v kurzu koučování

    3 hodiny / účastníka je časová dotace určená pro zpětnou vazbu lektora na práci účastníka

    nahoru

    Doporučená literatura k Integrativnímu koučinku

    Doporučená literatura ke kurzu:

    Bobek, M., Peniška, P.: Práce s lidmi. NC PUBLISHING, Brno, 2008. ISBN 978-80-903858-2-5

    Parma, P. Umění koučovat. Praha: Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-34-6

    Silsbee, D.: Všímavý kouč, Maitrea, Praha, 2012 (překladatelka Mgr. Jana Mynářová, lektorka seminářů Všímavý koučink)

    nahoru

  • O nás
  • Naše nabídka pro Vás
  • Kontaktní údaje
  • Náš příběh
  • Naši experti
  • Spolupracujeme s kolegy
  • Termíny kurzů
  • Platební podmínky otevřených kurzů
  • Reference
  • Aktuality
  • Kontakty